Sistem de vinzare si gestiune pentru magazin alimentar.

Domeniul de retail este vast si complex, impartit in sute de tipuri de activitate si multiple tipuri de management. Procesul de automatizare a operatiunilor din cadrul magazinului implica dezvoltarea unor solutii personalizate pentru diferite tipuri de activitate cum ar fi magazinele alimentare sau nealimentare, fast-fooduri, cofetarii, en-gross si en-detail, supermarketuri sau magazine de proximitate, magazine cu materiale de constructii, electrocasnice, etc.

In acest articol va fi abordata problema gestionarii magazinelor de dimensiuni mici si mijlocii cu vinzare de produse alimentare.

Dotarea magazinul cu un sistem de gestiune are loc pe 4 paliere de baza.

  • Punct de vinzare
  • Sala de comert
  • Depozit
  • Oficiul principal

 

Punct de vinzare

Desfasurarea procesului de vinzare in magazine de produse alimentare include multiple interfete de vinzare specifice complexitatii lui.

Pentru magazine mijlocii se potriveste un sistem POS cu monitor touch-screen, pentru a asigura viteza de vinzare, iar interfata simpla a terminalelor POS va elimina posibilitatea de a gresi, deoarece bonul fiscal va fi emis doar cind toate elementele obligatorii vor fi specificate.

De asemenea, pentru cintarirea produselor, poate fi integrat un cintar electronic, care preia automat greutatea produselor aflate la punctul de vinzare.

Daca aveti un magazin mic este posibil sa considerati ca nu veti avea nevoie de anumite functionalitati ale sistemului POS, insa ar trebui sa tineti cont de perspectiva „cresterii” afacerii dvs., in acest sens, varianta minimala a sistemul POS cu mici up-grade-uri, poate fi actuala si peste 5 ani. Astfel, investitia va putea fi folosita pe termen lung, oricit s-ar dezvolta afacerea dumneavoastra.

Dar in virtutea numarului mic de clienti, la etapa incipienta, magazinele mici se pot ispravi si cu o varianta mai simplista de sistem de gestiune care cuprinde: un computer legat la dispozitive de incasat/plata, imprimanta fiscala si cititoare coduri de bare.

Sala de comert

 

in magazinele va recomandam sa instalati cintar electronic cu imprimata a bonurilor, ceea ce va ofera avantajul unei vinzari mai rapide si fara riscul erorilor umane, prin eliminarea tasatarii manuale a greutatii. Cintarirea produselor pe aceste cintare poate fi facuta de cumparator, insusi prin intermediul unor expuneri speciale de autoservire si ecran touch-screen.

In magazinele mijlocii de tip "open space" angajatii nu pot urmari fiecare client, de aceea este util sa instalati un sistem de supraveghere video pentru a va asigura in cazul unor infractiuni, deoarece documentatia inregistrata poate fi prezentata ca marturie.

De pe urma unui sistem de supraveghere personalul magazinului va fi mai prudent si vigilent cu produsele, precum si mai atent la respectarea normelor sanitare datorita acuratetei cu care se inregistreaza toate evenimentele din magazin.

Depozit

 

Pentru receptionarea rapida a marfurilor, se utilizeaza colectoare de date cu cititor de coduri de bare integrat. De asemenea, cu ajutorul acestui dispozitiv se realizeaza inventarizarea. Daca o parte a marfurilor nu este marcata, atunci aveti nevoie de marcatoare si aplicatoare, precum instalarea unei imprimante de etichete. Pentru receptionarea marfurilor, avem nevoie si de cintare pentru a verifica greutatea produselor aduse de furnizor.

Prin instalarea supravegherii video in depozit, puteti forta angajatii sa respecte normele sanitare, precum si pentru a va asigura in cazul unor infractiuni.

De pe urma unui sistem de supraveghere personalul magazinului va fi mai prudent si vigilent cu produsele, precum si mai atent la respectarea normelor sanitare datorita acuratetei cu care se inregistreaza toate evenimentele din magazin.

Echipament gestiune si vinzare pentru orice magazin