Echipament pentru automatizarea comerțului cu amănuntul

Implementarea sistemulti automatizat de control a procesului de business a întreprinderii oferă utilizarea echipamentului specializat și a software-ului. Automatizarea devine o necesitate în procesul de transfer a punctului de vînzare în format de auto deservire. Auto deservirea constă în faptul că este cea mai efectivă formă pentru organizarea comerțului cu amănuntul. Acest format oferă posibilitatea de a mări asortimentul de produse și de a optimiza utilizarea spațiului sălii de comerț. Deservirea cumpărătorilor la casă se accelerează considerabil, datorită optimizării. Personalul magazinului se micșorează pe seama utilizării soluțiilor tehnice, ce duce la micșorarea cheltuieleor pentru achitarea salariilor și impozitelor. Datorită aranjării mărfurilor pe rafturi, cumpărătorul are posibilitatea de a  vedea mai detaliat producția  și , posibil, să facă o cumpărătură neplanificată.

 

 

Totuși, obținerea efectului propriu-zis al transferului punctului de comerț la auto deservire are loc numai în cazul , cînd este introdus sistemul automatizării  pentru controlul tuturor proceselor de lucru a magazinului. Sistemul este compus din complexul de aparate și software specializat. Automatizate trebuie sa fie procesele: de deservire a cumpărătorului la aparatul de casă, cîntărirea , etichetarea și ambalarea mărfii. Pe lîngă asta, trebuie de luat în considerație automatizarea lucrului în oficiu , incluzînd departamentul de marketing. Fiecare proces și subdivizuni a magazinului are propriile caracteristici și cere introducerea anumitor mijloace tehnice și produse de software. Pentru a înțelege mai bine avantajele și caracteristicile automatizării , este necesară atenția pentru fiecare proces a fiecarei subdiviziuni al magazinului.

 

ОUn element important pentru orice întreprindere de comerț este aparatul de casă. Aici are loc recunoașterea identificatorilor mărfii (codul de bare ), fixarea fiecării operații efectuate, achitarea produselor cash sau cu cartela bancară, imprimarea bonului de casă și colectarea datelor despre tranzacții. Casa, asemenea , îndeplinește rolul elementului care pune în aplicare campaniile de marketing. Aici se pot primi cartele de reducere , se oferă anchete de completare pentru participarea la tombole și reduceri. Lucrul casierului constă în utilizarea terminalului POS sau aparatului de casă.

 

În cazul utilizării teminalului, sistemul POS , de obicei, este compus dintr-un calculator special – blocul de sistem POS, registratorul fiscal, tastiera programată, display pentru cumpărător și casierul. Aparatul de casă –este un sistem modular , care unește aceste elemente într-un singur bloc. În supermarket-urile moderne , cele mai preferate sunt sistemurile POS deoarece ele sunt dotate cu posibilități mult mai mari. Un element necesar al automatizării , care este aplicat în orice orice configurare a aparatului de casă , este scanner-ul de coduri de bare. De productivitatea scanner-ului depinde capacitatea de transfer a aparatului de casă, de accea astăzi , cel mai des, se folosesc cititoarele multiplanare.  Aceste utilaje realizează scanarea codului de bare cu efectivitate maximală , cuprinzînd mai multe părți a mărfii dintr-o dată. De asemeni , de remarcat că pentru funcționarea sistemului POS este necesar un software special ,care transferă datele necesare sistemului automatizat de control al întreprinderii.

 

Echipamentul de cîntărire este aplicat în fiecare supermarket și în majoritatea magazinelor care realizează vînzarea produselor neambalate. Sala de comerț a supermarket-ului , de obicei, presupune organizarea subdiviziunilor pentru cîntărirea independentă a legumelor, fructelor și a altor produse neambalate. Cu acest scop, de regulă, sunt utilizare cîntarele cu imprimante pentru etichete.  Pe lîngă asta echipamentul de acest tip este folosit pentru cîntărirea salamurilor și cașcavalurilor care sunt eliberate de după vitrine.

 

Marcarea mărfurilor , care vin la depozitul magazinului, poate fi efectuat cu ajutorul etichetelor cu adeziv. Aceste mărci se tipăresc la imprimanta pentru etichete și se lipesc cu ajutorul aplicatorului. În cazul schimbării prețurilor la marfă , etichetarea poate avea loc direct în sala de comerț, unde , de obicei, se folosesc imprimantele de etichete mobile. Supermarekt-urile mari , care au departamente speciale pentru ambalarea producției , preferă , cel mai des, sistemurilor automate de cîntărire și etichetare a 70 ambalaje pe minut . Datorită unui software specializat  , eticheta care conține toate datele necesare despre produs , poate să se formeze în regim automat.

 

Procesul de realizare înregistrare și inventariere a mărfurilor poate fi efectuat cu ajutorul terminalului de colectare a datelor. Utilajele au capacitatea de a ușura lucrul, considerabil ,cu marfa, iar operațiile pentru care era nevoie o zi întreagă , pot fi efectuate în cîteva ore. Primirea produselor la depozit , este optimizată , de asemenea , datorită terminalelor de colectare a datelor.  Datele , primite în rezultatul scanării etichetelor , pot umple baza informațională a întreprinderii în timpul real.