Loialitatea în restaurante: cum să faceți clienții să se întoarcă?

Restauratorii și proprietarii hoteleor sunt în căutare permanetă de metode de atragere a clienților. În perioada concediilor , vizitatorii încearcă să-și petreacă timpul în confort maximal și  intenționează sa cheltuie mult. Calitatea înaltă a deservirii și sistemele speciale de loialitate sunt capabile să garanteze întreprinderii venituri bune și popularitate. Sistemul de loialitate în restaurante poate funcționa conform diferitor scheme : reduceri pentru clienții permanenți , promoții și oferte speciale. Dar există o altă metodă de atragere a clienților, dar nu atît de populară - <<Sticla de vin amînată>>. Acest termen provine din Europa de Vest, unde este plăcut comandarea unei sticle de vin scumpe pentru cină. Restaurantele și hotelulrile oferă cu drag acest serviciu oaspeților săi. Principiul serviciului constă în faptul că dacă clienții nu servesc sticla întreagă în timpul cinei, ea se închide și rămîne în restaurant pînă la vizita următoare  a oaspeților. 

 

 

​Beneficiul acestei abordări la deservirea vizitatorilor constă în faptul că clientul se va întoarce numaidecît dacă în restaurant va ramîne vinul care deja este achitat. Iar o nouă vizită în restaurant înseamnă o nouă comandă de bucate. Clientul se simte altfel , cînd știe că vinul este păstrat special pentru el. Anume abordarea personală oferă clientului sentimentul de atmosferă de bun venit acasă.

 

Dacă avantajele acestui serviu nu provoacă întrebări, atunci rămîne doar întrebarea realizării sale.  Aceste sticle , care pot fi adunate într-un număr destul de mare, trebuie să fie păstrate undeva , și pe lîngă asta trebuie să fie potrivite pentru clienți. Există cîteva metode pentru așa tip de situații. Pentru fiecare sticlă poate fi creată cîte o etichetă sau cartelă , unde vor fi informții despre client – numele, familia , data vizitei și numărul de telefon. Un restaurant mai mic, unde cererea acestui serviciu nu este prea mare , e posibil completarea cartelei manual. În cazul în care restaurantul este mai mare , sau hotelul este unul elegant , acestă metodă nu va arăta prea respectabil, în afară de asta nu este prea comodă în utilizare. O altă variantă pentru acestă situație poate fi aplicarea unei tehnici de imprimare și a utilajelor de recunoaștere a codului de bare. Eticheta imprimată cu logotipul restaurantului sau hotelului și cu datele vizitatorului va deveni încă un plus pentru restaurant.

 

  Pentru realizarea optimală a sistemului de etichetare a sticlelor va fi nevoie doar de două dispozitive: imprimanta de etichete și terminalul de colectare a datelor. Datele personale a clientului sunt introduse de chelner în memoria terminalului de colectare a datelor. Cu ajutorul Bluetooth, informația este transmisă la imprimantă care printează eticheta cu codul de bare.  Toată procedura poate fi efecuată de față cu clientul , pentru a fi sigur de viitorul sticlei. Chelnerul va trebui doar să găsescă acestă sticlă la depozit , cînd clientul va veni încă odată.

 

Introducerea noului serviciu nu va necesita mari investiții financiare , mai ales în cazul în care restaurantul este automatizat. Terminalele de colectare a datelor și imprimanta de etichete, mai degrabă, sunt folosite deja la depozitul restaurantului. Ele pot fi utilizate în cîteva subdiviziuni ale întreprinderii , iar lucrul cu aceste dispozitive nu va crea dificultăți personalului.  Utilizarea celor mai simple , dar efective sistemuri pentru creșterea loialității clienților , poate fi cheia pentru prosperitatea restaurantului.