Un magazin securizat este un magazin în care pierderi sunt la minim.

Securizarea magazinului împotriva furturilor – înseamnă sinergia dintre vigilența factorului uman și dispozitivele tehnice de siguranță.

Primul lucru cu care trebuie să începeți, constă în învățarea angajaților să fie mai atenți și să recunoască potențialii infractori.

De obicei, hoții au un comportament specific, privind mai degrabă în jurul spațiului comercial și la persoanele din magazin și mai puțin la anumite produse. Dacă aveți un suspect, alertați colegii discret și acompaniați cumpărătorul suspect pe tot timpul cât este în magazin. Puteți întreba, dacă totul este în ordine, dacă a găsit produsul căutat, dacă puteți să ajutați cu orice, întărind astfel prezența personalului. În acest sens trebuie să aveți personal necesar pentru a servi clienții și pentru a supraveghea magazinul.

De asemenea, nu uitați să salutați pe toți clienții care intră în magazin și să interacționați în discuție cu ei. Lângă imaginea bună a magazinului, aduceți la cunoștiința cumpărătorilor prezența dumneavoastră. Oferind suspectului indicii că a fost identificat, creați condiții pentru evitarea infracțiunii. Pe cei mai mulți dintre infractori, o abordare de genul „Pot să vă ajut cu ceva?” sau „Vă pot ajuta să găsiți ceea ce căutați?” îi va determina să își abandoneze planurile.

Deseori cumpărătorii încearcă să atragă atenția casierei în timp ce o altă persoană iese din magazin cu bunurile furate.

În acest sens străduiți-vă ca personalul să fie accesibil pentru toți cumpărători, nu lăsați niciodată magazinul nesupravegheat.

De asemenea în magazine mari se practică des înlocuirea etichetelor. În acest sens, casiera trebuie să se uite la prețul fiecărui produs, iar dacă sesizează ceva în neregulă, poate să apeleze la ajutorul colegilor.

Totuși cât de vigilent nu ar fi personalul, este pratic imposibil de eliminat furturile din magazine mizând doar pe tehnicile de management. În acest sens, combinați managementul cu sisteme antifurt și supraveghere video. În magazinele mijlocii de tip "open space" angajatii nu pot urmări fiecare client, de aceea este util sa instalați un sistem de supraveghere video pentru a vă asigura în cazul unor infracțiuni, deoarece documentația înregistrată poate fi prezentată ca mărturie.

Existența sistemului antifurt îi ajută pe comercianți în creșterea vânzărilor, aceștia putând expune produsele mai scumpe la locuri vizibile.

Experții din domeniul de securitate cred că cel mai eficient mod pentru prevenirea furturilor din magazine este dotarea spațiului de vânzări cu un sistem antifurt cu porți antifurt și etichete antifurt. Porțile antifurt sunt folosite pentru detectarea produselor neachitate la casă de marcat, declanșându-se un semnal sonor și luminos la identificarea sustragerii neautorizate a unui produs.

Sistemul antifurt din magazine reduce și costurile de personal, vânzătorii se pot ocupa cu ceea ce trebuie: cu clienți. Nu trebuie să uităm nici faptul că furturile din magazin duc la scumpirea produselor pentru clienți obișnuiți, astfel încât pierderile să fie compensate. Și care magazin nu are nevoie în zilele noastre de o clientelă mulțumită de prețuri?

Cum funcționează sistemul antifurt din magazine?

Sistemele antifurt din magazine bazate pe tehnologia „RF” (radio frecvență) sunt cele mai des utilizate sisteme în toate lumea, etichetele flexibile și detașabile fiind cele mai mici și flexibile soluții de protecție marfă. Pe lângă inovația tehnică, costurile scăzute ale sistemelor antifurt din magazine tip „RF” au ajutat la răspândirea lor.

Etichetele antifurt flexibile și detașabile lipite sau fixate pe produse, conțin un circuit electric și o antenă miniatură, care răspunde la semnalele emise de porți antifurt (modul emițător). Semnalul (răspunsul) emis de etichete este recepționat de porți antifurt (modul receptor) și este procesat digital. La identificarea existenței unei etichete antifurt, porțile antifurt declanșează o alarmă cu semnal sonor și luminos. Porțile antifurt moderne sunt prevăzute cu „procesare digitală a signalelor” pentru diferențierea mai avansată a semnalelor etichetelor și zgomotelor externe.