Soluții de gestiune și vânzare destinate automatizării unui magazin mare și mic.

Lipsa de eficiență a magazinelor poate fi una dintre consecințele absenței unui sistem unic de gestiune și vânzare. Pornind de la lanțul de aprovizionare până la mercantizare și la distribuirea resurselor umane, multe magazine trebuie să-și regândească modul de operare pentru a-și asigura succesul formatului de retail.

Automatizarea unei companii mari din retail care ar putea avea de la 2.000 de metri pătrați imlică un sistem de vânzare și gestiune complex ce integrează procese de aprovizionare, marketing şi vânzare, precum și urmărește activitea angajaţilor în teren/magazin, duce evidența în timp real a statisticii vânzărilor, stocurilor şi elimină erorile umane de introducere a datelor şi controlează activitatea acestora etc. Soluțiile de gestiune și vânzare destinate automatizării simplifică și garantează procesele enumărate, precum și reduc numărul total al angajaților.

Acest rezultat se poate obține datorită unui spectru larg de funcții pe care îl obține magazinul în urma implimentării unui sistem de hardware și software pentru retail.

 

 

Echipament necesar pentru automatizarea companiei

 

Iar în cazul unui magazin mic, suprafața de desfacere cărora variază între 150-300 mp, iar bugetul de deschidere este de cele mai multe ori limitat, administratorul este nevoit să depună mai mult efort pentru a atrage și a-și fideliza clienții, deoarece lipsa unui asortiment variat și spațiul limitat îl face mai puțin competitiv cu magazine mari. De aceea adminisratorii magazinelor mici pentru a compensa dezavantajele, cel mai des apelează la soluții care ar facilita marketingul orientat spre client. În acest sens, este util un sistem de gestiune a relației cu clienții (CRM) care permite stocarea informației despre clienți, crearea unui algoritm de fidelizare a clieților prin oferirea reducerilor sau cardurilor de fidelitate pentru cumpărături de la o anumită sumă sau rulaj, direct-mailing a clienților activi și pasivi etc.

Pe lângă faptul că formatului mic de retail este mai ușor de gestionat în comparație cu magazine mari, acesta este reprezentat de costurile reduse cu inventarul, ținând cont de stocurile și suprafețele mici de depozitare din spatele magazinului.

În acest sens, pentru acest tip de magazine, compania RTI propune o soluție care îmbină în mod optim gradul înalt de automatizare a vânzarii cu bugetul minim alocat investiției.

Sistemul de vânzare care se bazează pe case de marcat, echipamente care asigură vânzarea rapidâ în regim automat, prin integrarea cu cititoare de coduri de bare. Iar pentru unele magazine mici care vând produse alimentare o alta necesitate poate fi sistemul de cântarire pentru raioane cum ar fi legume-fructe sau carne-mezeluri.

Ca orice sistem modern de vânzare pentru companii retail, soluția pentru magazine mici, este compusă din cele doua componente: frontoffice și backoffice. Pachetul frontoffice, include pe lângă casele de marcat, și unul sau mai multe cântare digitale cu etichetare, programate centralizat din backoffice.

Iată lista echipamentului hardware pentru un magazin mic:

Front Office:

Back Office: