Informație utilă

Administrarea restaurantului in regim on-line

iiko este "ochiul atotvăzător" al proprietarului, care îi permite acestuia să controleze tot ce se întâmplă în restaurant, de oriunde din lume, în orice moment. Sistemul iiko nu are egal în ceea ce priveşte gradul de confort al interfeţei și viteza de prelucrare a datelor. Se distinge prin ușurința de utilizare și fiabilitate. iiko are funcționalitatea pe care alții nu o deţin. Este complet transparent și protejează afacerile și veniturile.

Whole article...

Loialitatea în restaurante: cum să faceți clienții să se întoarcă?

Restauratorii și proprietarii hoteleor sunt în căutare permanetă de metode de atragere a clienților. În perioada concediilor , vizitatorii încearcă să-și petreacă timpul în confort maximal și  intenționează sa cheltuie mult. Calitatea înaltă a deservirii și sistemele speciale de loialitate sunt capabile să garanteze întreprinderii venituri bune și popularitate. Sistemul de loialitate în restaurante poate funcționa conform diferitor scheme : reduceri pentru clienții permanenți , promoții și oferte speciale. Dar există o altă metodă de atragere a clienților, dar nu atît de populară - <<Sticla de vin amînată>>. Acest termen provine din Europa de Vest, unde este plăcut comandarea unei sticle de vin scumpe pentru cină. Restaurantele și hotelulrile oferă cu drag acest serviciu oaspeților săi. Principiul serviciului constă în faptul că dacă clienții nu servesc sticla întreagă în timpul cinei, ea se închide și rămîne în restaurant pînă la vizita următoare  a oaspeților. 

Whole article...

Echipament pentru automatizarea comerțului cu amănuntul

Implementarea sistemulti automatizat de control a procesului de business a întreprinderii oferă utilizarea echipamentului specializat și a software-ului. Automatizarea devine o necesitate în procesul de transfer a punctului de vînzare în format de auto deservire. Auto deservirea constă în faptul că este cea mai efectivă formă pentru organizarea comerțului cu amănuntul. Acest format oferă posibilitatea de a mări asortimentul de produse și de a optimiza utilizarea spațiului sălii de comerț. Deservirea cumpărătorilor la casă se accelerează considerabil, datorită optimizării. Personalul magazinului se micșorează pe seama utilizării soluțiilor tehnice, ce duce la micșorarea cheltuieleor pentru achitarea salariilor și impozitelor. Datorită aranjării mărfurilor pe rafturi, cumpărătorul are posibilitatea de a  vedea mai detaliat producția  și , posibil, să facă o cumpărătură neplanificată.

Whole article...

Automatizarea avantajoasă pentru cafenea sau restaurant

Implementarea sistemului de automatizare în comerț a devenit deja o obișnuință pentru vânzătorul  cu amănuntul și pentru cumpărători, iar în domeniul industriei ospitalității , situația este puțin altfel.  Automatizarea locurilor publlice de alimentare se schimbă brusc. Stăpînii restaurantelor încep a recunoaște toate avantajele automatizării. 

 

      Sistemul de informații pentru administrarea restaurantului are capacitatea de a accelera viteza deservirii clienților considerabil . Una din  metode pentru atingerea acestui scop este mărirea vitezei de transferare a comenzii de la chelner la bucătar.

Whole article...

Soluții de gestiune și vânzare destinate automatizării unui magazin mare și mic

Lipsa de eficiență a magazinelor poate fi una dintre consecințele absenței unui sistem unic de gestiune și vânzare. Pornind de la lanțul de aprovizionare până la mercantizare și la distribuirea resurselor umane, multe magazine trebuie să-și regândească modul de operare pentru a-și asigura succesul formatului de retail.

Automatizarea unei companii mari din retail care ar putea avea de la 2.000 de metri pătrați imlică un sistem de vânzare și gestiune complex ce integrează procese de aprovizionare, marketing şi vânzare, precum și urmărește activitea angajaţilor în teren/magazin, duce evidența în timp real a statisticii vânzărilor, stocurilor şi elimină erorile umane de introducere a datelor şi controlează activitatea acestora etc. Soluțiile de gestiune și vânzare destinate automatizării simplifică și garantează procesele enumărate, precum și reduc numărul total al angajaților.

Acest rezultat se poate obține datorită unui spectru larg de funcții pe care îl obține magazinul în urma implimentării unui sistem de hardware și software pentru retail.

 

 

Echipament necesar pentru automatizarea companiei

Iar în cazul unui magazin mic, suprafața de desfacere cărora variază între 150-300 mp, iar bugetul de deschidere este de cele mai multe ori limitat, administratorul este nevoit să depună mai mult efort pentru a atrage și a-și fideliza clienții, deoarece lipsa unui asortiment variat și spațiul limitat îl face mai puțin competitiv cu magazine mari. De aceea adminisratorii magazinelor mici pentru a compensa dezavantajele, cel mai des apelează la soluții care ar facilita marketingul orientat spre client. În acest sens, este util un sistem de gestiune a relației cu clienții (CRM) care permite stocarea informației despre clienți, crearea unui algoritm de fidelizare a clieților prin oferirea reducerilor sau cardurilor de fidelitate pentru cumpărături de la o anumită sumă sau rulaj, direct-mailing a clienților activi și pasivi etc.

Pe lângă faptul că formatului mic de retail este mai ușor de gestionat în comparație cu magazine mari, acesta este reprezentat de costurile reduse cu inventarul, ținând cont de stocurile și suprafețele mici de depozitare din spatele magazinului.

În acest sens, pentru acest tip de magazine, compania RTI propune o soluție care îmbină în mod optim gradul înalt de automatizare a vânzarii cu bugetul minim alocat investiției.

Sistemul de vânzare care se bazează pe case de marcat, echipamente care asigură vânzarea rapidâ în regim automat, prin integrarea cu cititoare de coduri de bare. Iar pentru unele magazine mici care vând produse alimentare o alta necesitate poate fi sistemul de cântarire pentru raioane cum ar fi legume-fructe sau carne-mezeluri.

Ca orice sistem modern de vânzare pentru companii retail, soluția pentru magazine mici, este compusă din cele doua componente: frontoffice și backoffice. Pachetul frontoffice, include pe lângă casele de marcat, și unul sau mai multe cântare digitale cu etichetare, programate centralizat din backoffice.

Iată lista echipamentului hardware pentru un magazin mic:

Front Office:

Back Office:

 

Whole article...

Ce soft folosim pentru automatizarea companiilor din retail?

Concurența în domeniul retail este tot mai dură – acest context impune modernizarea managementului magazinului prin utilizarea unor instrumente de lucru inteligente, precum soluțiile software.

Soluțiile software reprezintă un instrument managerial puternic care face legătura între punctele de vânzare, cu funcţii complete pentru gestiunea şi automatizarea vânzărilor. Beneficiul major al acestor programe este posibilitatea gestionării integrate a tuturor operaţiunilor de retail. Astfel, la sediul central, soft-ul oferă managerului posibilitatea de a controla şi organiza magazinele.

Astfel, o soluție informatică poate ajuta managerul de magazin:

  • să analizeze vânzările
  • să evidențieze vârfurile de vânzări și perioadele slabe
  • să urmărească performanța diferitelor produse
  • să ia decizii legate de promoții
  • lansarea de noi comenzi la furnizori.

În felul acesta, administratorul magazinului poate lua decizii pe baza succesului produselor aflate la vânzare și nu la presiunile furnizorilor, evitând astfel acumularea de stocuri neperformante.

În general, un magazin tradițional are cel puțin 200 de produse listate la raft – mărci și gramaje diferite. Este practic imposibil pentru un manager de magazin să țină minte toate detaliile legate de fiecare unitate din gestiune: termen de valabilitate, rulaj mediu lunar, rulaj zilnic, termen aproximativ de reîmprospătare a stocului, termen de livrare de la lansarea comenzii, etc. Pentru aceste operații este necesar un soft aparte. În plus, această soluție informatică poate emite alerte de epuizare a stocului în vitrine și poate furniza informații prin coroborarea înregistrărilor furnizate de casierii cu cele din depozit, de ieșire-marfă.

Soluțiile software asigură:

  • situații clare privind dinamica vânzărilor, pe mărci și gramaje;
  • alerte pentru apropierea expirării termenului de valabilitate;
  • alerte pentru epuizarea conjuncturală a unor produse (de exemplu: apa plată a cărei vânzare crește brusc într-o zi călduroasă);
  • stabilirea de cantități minime și maxime de stoc necesar cu alertare, pentru a avea în permanență stocul optim;
  • rapoarte de vânzări pe perioade, pe produse, pe categorii, ceea ce ajută la o mai bună previzionare a vânzărilor;
  • capacitatea magazinului de a lansa promoții cu produsele pentru care se apropie de termenul de expirare, sau de a solicita furnizorului preluarea produselor aflate la limita termenului de valabilitate;
  • calcularea volumului optim de stoc pentru fiecare categorie de produs;
  • sincronizarea lansării comenzilor pentru o nouă aprovizionare cu scăderea stocurilor, eliminând perioadele dintre momentul în care stocul a scăzut vizibil și cel în care se emite efectiv comanda, respectiv momentul în care furnizorul face o nouă livrare.

Beneficiile unei soluții informatice:

  1. tehnici de prognoză ilustrate într-un mediu grafic pentru a identifica în mod automat caracterul sezonier al produselor, tendințele, stocurile fără mișcări, abateri neobișnuite și modificări ale cererii;
  2. interfață web-based care permite colaborarea persoanelor implicate în procesul de planificare a cererii; n oferă posibilitatea echipei de vânzări și a celor implicați în activitatea de planificare a vânzărilor de a realiza planificarea promoțiilor pentru a veni în întâmpinarea cererii;
  3. diferitele versiuni ale planificării cererii, stocurilor, distribuției sunt păstrate în sistem și pot fi comparate oricând, cu posibilitatea analizei eficacității promoțiilor, evenimentelor realizate precum și a lansărilor de noi produse;
  4. precizie îmbunătățită a prognozelor săptămânale și creșterea performanței livrărilor cu până la 20%;
  5. reducerea stocurilor și creșterea vitezei de rotație a acestora cu 15-30%;
  6. îmbunătățirea termenelor de livrare ale furnizorilor cu până la 50%;
  7. reducerea incidentelor de epuizare de stoc cu până la 90%;
  8. reducerea incidentelor de depășire a valabilității stocurilor cu până la 50%.

Astfel, printre companiile care au implementat soluţiile software elaborate de compania RTI se numără clienţii mari cum ar fi ROGOB, ADIDAS, MELI MELO, LINELLA, MAXIMUM, METRO, LUKOIL, MANGO, OVICO etc..

Software necesar pentru automatizarea companiei

Whole article...

Managementul stocurilor - o prioritate pentru magazinul tău.

În condiţiile dificile din punct de vedere economic, orice metodă de optimizare a costurilor poate influenţa pozitiv performanţa financiară a companiilor din retail, reducând şi riscul de insolvenţă, cu care, din păcate, se confruntă un număr considerabil de operatori de magazine în acest moment. Este cunoscut faptul că un management eficient al stocurilor are ca efect imediat diminuarea nevoilor de capital de lucru şi a costurilor companiilor oferind în acelaşi timp avantajul unei lichidităţi mai bune.

De asemenea este recomandabilă utilizarea unei soluții software de planificare a cererii pentru că aceasta combină funcționalități avansate de statistică cu o serie de informații de piață dobândite în urma colaborării interne și externe, generând precizie în activitatea de planificare a cererii. Cu o astfel de soluție, managerii de magazine își pot crește acuratețea în previziuni și își pot optimiza întregul proces de vânzare și planificare a operațiunilor din cadrul organizației.

Optimizarea managementul stocurilor aduce efecte pozitive, precum:

  • reducerea costurilor operaționale;
  • evitarea utilizării excesive a liniilor de fabricație pentru producerea unei cantități mari de stocuri nevandabile;
  • îmbunătățirea relațiilor cu furnizorii;
  • creșterea marjei de profit;
  • flexibilitate crescută în relația cu clienții.

Situația ideală este atunci când managementul societății reușește să obțină un nivel crescut de vânzări menținând un nivel de stocuri minime, conducând astfel către un nivel superior de rentabilitate.

Ca atare, conducerea companiei trebuie să identifice punctul de echilibru corespunzător nivelului optim al aprovizionărilor. Administrarea stocurilor implică o serie de costuri:

a) Costuri legate de deținerea stocurilor, provenind din:

  • costul capitalului blocat;
  • costuri de depozitare și manipulare;
  • costuri cu asigurările;
  • costuri legate de perisabilitate și deprecierea stocurilor.

b) Costuri legate de achiziția stocurilor, generate de:

  • costul comenzilor, precum și al organizării aprovizionării;
  • costuri de expediție.

c) Costuri legate de lipsa stocurilor, influențate de:

  • pierderi de vânzări;
  • afectarea încrederii clienților;
  • dereglări ale procesului de producție.

Costurile legate de lipsa stocurilor pot fi evitate prin asigurarea stocurilor de siguranță, a căror constituire este necesară pentru a preveni nereguli ale procesului de producție, precum și ale vânzărilor, însă, în același timp, acestea majorează costurile de depozitare a stocurilor.

Alți factori care influențează politica gestiunii stocurilor:

1. efectul fluctuației cursului valutar – atunci când acesta are un impact semnificativ și în special în situații în care există import sau export de bunuri;

2. lipsa disciplinei contractuale – întârzieri în livrarea bunurilor de către furnizor;

3. utilizarea sistemelor computerizate de monitorizare a necesarului de bunuri: presupune emiterea automată a comenzii de aprovizionare atunci când nivelul stocurilor atinge limita inferioară stabilită de către companie

Gestionarea stocurilor de produse proaspete

Furnizorii de produse proaspete se confruntă cu provocări aparte, ce includ o durată limitată de viață a produselor în rafturi, cerere sezonieră și capacități de producție limitate. Modul clasic de a face față vârfurilor sezoniere de cerere sau cererii incerte este de a constitui stocuri, dar pentru că produsele cu o perioadă de valabilitate limitată, ies din garanție după un anumit timp, cantitățile stocate nu pot fi foarte mari.

Există însă diferite moduri de evitare a acestui conflict precum externalizarea, înghețarea sau stocarea în vrac, dar acestea sunt costisitoare, afectează calitatea produsului și sunt dificil de prevăzut și planificat în mod corect. Luarea deciziilor corecte când să stochezi și când nu, în ce cantitate, în ce mod, în ce locație și în ce stadiu al producției pot avea un impact dramatic asupra costului, pierderilor tehnologice și satisfacției clienților.

Sistemele informatice ajută la determinarea balanței optime între volumul stocului și producția livrată, al tipului de stoc și al locației unde se constituie stocul. Acestea iau în considerare parametrii produsului – precum data de expirare, data de introducere la vânzare, impactul asupra costurilor și al calității exercitat de diferite locații de depozitare și tipuri de transport. Cu ajutorul acestor sisteme informatice, companiile pot crea cele mai eficiente modele de cost, care maximizează satisfacția clienților și minimizează pierderile.

Whole article...