Sistem de vanzare si gestiune pentru magazin alimentar
Domeniul de retail este vast si complex, impartit in sute de tipuri de activitate si multiple tipuri de management. Procesul de automatizare a operatiunilor din cadrul magazinului implica dezvoltarea unor solutii personalizate pentru diferite tipuri de activitate cum ar fi magazinele alimentare sau nealimentare, fast-fooduri, cofetarii, en-gross si en-detail, supermarketuri sau magazine de proximitate, magazine materiale de constructii, electrocasnice, etc. In acest articol va fi abordata problema gestionarii magazinelor de dimensiuni mici si mijlocii cu vanzare de produse alimentare.
Dotarea magazinul cu un sistem de gestiune are loc pe 4 paliere de baza:
- Punct de vanzare
- Sala de comert
- Depozit
- Oficiul principal
Desfasurarea procesului de vanzare in magazine de produse alimentare include multiple interfete de vanzare specifice complexitatii acestuia. Pentru magazine de dimensiuni medii, se potriveste un sistem POS cu monitor touch-screen, pentru a asigura viteza de vanzare, iar interfata simpla a terminalelor POS va elimina posibilitatea de a gresi, deoarece bonul fiscal va fi emis doar cand toate elementele obligatorii vor fi specificate. De asemenea, pentru cantarirea produselor, poate fi integrat un cantar electronic, care preia automat greutatea produselor aflate la punctul de vanzare. Fata de folosirea unei simple case de marcat, sistemul POS ofera avantajele folosirii terminalului pentru o vanzare mai usoara si mai rapida.
Avantajele sistemelor POS vs avantajele caselor de marcat
Daca aveti un magazin mic este posibil sa considerati ca nu veti avea nevoie de anumite functionalitati ale sistemului POS, insa ar trebui sa tineti cont de perspectiva cresterii afacerii dvs., in acest sens, varianta minimala a sistemul POS cu mici up-grade-uri, poate fi actuala si peste 5 ani. Astfel, investitia va putea fi folosita pe termen lung, oricat s-ar dezvolta afacerea dvs. Dar in virtutea numarului mic de clienti, la etapa incipienta, magazinele mici se pot ispravi si cu o varianta mai simplista de sistem de gestiune care cuprinde: un computer legat la dispozitive de incasat/plata, imprimanta fiscala si cititoare coduri de bare.
Sala de comert:
In salile magazinelor se recomanda instalarea cantararelor electronice cu imprimarea automata a etichetelor. Tehnologia va ofera rapiditatea deservirii clientilor si un proces mai confortabil al vanzarilor. Cantarirea produselor la cantare digitale se face direct de cumparator. Fiind dotate cu ecran touch-screen si sistem de printare a etichetelor, totul se face rapid si intuitiv. In magazinele mijlocii de tip "open space" angajatii nu pot urmari fiecare client, de aceea este util sa instalati un sistem de supraveghere video pentru a va asigura in cazul unor infractiuni, deoarece probele inregistrate pot fi prezentate ca marturie. Datorita unui sistem de supraveghere personalul magazinului va fi mai prudent si vigilent cu produsele, precum si mai atent la respectarea normelor sanitare datorita acuratetei cu care se inregistreaza toate evenimentele din magazin.
Depozit:
Pentru receptionarea rapida a marfurilor, se utilizeaza terminale de colectare date cu cititor coduri de bare integrat. De asemenea, cu ajutorul acestui dispozitiv se realizeaza inventarierea. Daca o parte a marfurilor nu este marcata, atunci aveti nevoie de marcatoare si aplicatoare, precum instalarea unei imprimante de etichete. Pentru receptionarea marfurilor, aveti nevoie si de cantare pentru a verifica greutatea produselor aduse de furnizor.
Suntem mereu la dispozitia Dvs, de aceea ne puteti contacta oricand in legatura cu intrebari sau informatii suplimentare despre sistemul de vanzare si gestiune pentru magazin alimentar.