Un magazin securizat este un magazin profitabil
Securizarea magazinului impotriva furturilor inseamna sinergia dintre vigilenta factorului uman si dispozitivele tehnice de siguranta.
Primul lucru de la care trebuie sa incepeti, e antrenarea angajatilor sa fie mai atenti si sa recunoasca potentialii infractori.
De obicei, hotii au un comportament destul de specific, privind mai degraba in jurul spatiului comercial si la persoanele din magazin si mai putin la anumite produse. Daca aveti o persoana suspecta, alertati colegii discret si acompaniati aceasta persoana suspecta pe tot timpul cat este in magazin. Puteti intreba, daca totul este in ordine, daca a gasit produsul cautat, daca puteti sa ajutati cu orice, intarind astfel prezenta personalului. In acest sens trebuie sa aveti personal necesar pentru a servi clientii si pentru a supraveghea magazinul.
De asemenea, nu uitati sa salutati pe toti clientii care intra in magazin si sa interactionati cu ei. Langa imaginea buna a magazinului, aduceti la cunostinta cumparatorilor prezenta dumneavoastra. Oferind acestuia indicii ca a fost identificat, creati conditii pentru evitarea infractiunii. Pe cei mai multi dintre infractori, o abordare de genul „Pot sa va ajut cu ceva?” sau „Va pot ajuta sa gasiti ceea ce cautati?” ii va determina sa isi abandoneze planurile.
Cumparatorii cu intentii rele incearca sa atraga atentia casierei in timp ce o alta persoana iese din magazin cu bunurile furate.
In acest sens straduiti-va ca personalul sa fie accesibil pentru toti cumparatori, nu lasati niciodata magazinul nesupravegheat.
In magazine mari se practica des inlocuirea etichetelor.
In acest sens, casiera trebuie sa se uite la pretul fiecarui produs, iar daca sesizeaza ceva in neregula, poate sa apeleze la ajutorul colegilor. Cat de vigilent nu ar fi personalul dumneavoastra, este practic imposibil de eliminat furturile din magazine mizand doar pe tehnicile de management. In acest sens, combinati managementul cu sisteme antifurt si supraveghere video. In magazinele mijlocii de tip deschis "open space" angajatii nu pot urmari fiecare client, de aceea este util sa instalati un sistem de supraveghere video pentru a va asigura in cazul unor infractiuni, deoarece documentatia inregistrata poate fi prezentata ca marturie.
Sistemul antifurt ajuta comerciantii la cresterea vanzarilor, in vederea expunerii produselor mai scumpe la locuri vizibile.
Сel mai eficient mod pentru a preveni infractiunile, in special furturile din magazine, este dotarea spatiului de vanzari, precum si salile magazinului cu un sistem antifurt alcatuit din sistem de supraveghere video si porti antifurt. Cele din urma sunt folosite pentru detectarea produselor neachitate la casa de marcat, declansandu-se un semnal sonor si luminos la identificarea sustragerii neautorizate a unui produs. Un sistem antifurt in punctele de vanzare cu amanuntul pot reduce semnificativ costurile de personal, iar vanzatorii se pot ocupa cu deservirea clientilor.
Cum functioneaza sistemul antifurt in magazine?
Tehnologia "RF" in cadrul sistemelor antifurt este bazata pe radio frecventa, fiind una din cele mai des utilizate tehnologii de detectie in toata lumea, iar etichetele flexibile si detasabile fiind cele mai mici si flexibile solutii de protectie a marfii. Costurile scazute ale sistemelor antifurt din magazine au ajutat la raspandirea lor, astfel acestea fiind un atribut „must have” in magazinele prin care se deruleaza comertul cu amanuntul.
Etichetele antifurt flexibile si detasabile lipite sau fixate pe produse, contin un circuit electric si o antena mica, care raspunde la semnalele emise de porti antifurt (modul emitator). Semnalul (raspunsul) emis de etichete este receptionat de porti antifurt (modul receptor) si este procesat digital. La identificarea existentei unei etichete antifurt, portile antifurt declanseaza o alarma cu semnal sonor si luminos. Portile antifurt moderne sunt prevazute cu "procesare digitala a signalelor" pentru diferentierea mai avansata a semnalelor etichetelor si zgomotelor externe.