Ce soft folosim pentru automatizarea companiilor din retail?

Concurența în domeniul retail este tot mai dură – acest context impune modernizarea managementului magazinului prin utilizarea unor instrumente de lucru inteligente, precum soluțiile software.

Soluțiile software reprezintă un instrument managerial puternic care face legătura între punctele de vânzare, cu funcţii complete pentru gestiunea şi automatizarea vânzărilor. Beneficiul major al acestor programe este posibilitatea gestionării integrate a tuturor operaţiunilor de retail. Astfel, la sediul central, soft-ul oferă managerului posibilitatea de a controla şi organiza magazinele.

Astfel, o soluție informatică poate ajuta managerul de magazin:

  • să analizeze vânzările
  • să evidențieze vârfurile de vânzări și perioadele slabe
  • să urmărească performanța diferitelor produse
  • să ia decizii legate de promoții
  • lansarea de noi comenzi la furnizori.

În felul acesta, administratorul magazinului poate lua decizii pe baza succesului produselor aflate la vânzare și nu la presiunile furnizorilor, evitând astfel acumularea de stocuri neperformante.

În general, un magazin tradițional are cel puțin 200 de produse listate la raft – mărci și gramaje diferite. Este practic imposibil pentru un manager de magazin să țină minte toate detaliile legate de fiecare unitate din gestiune: termen de valabilitate, rulaj mediu lunar, rulaj zilnic, termen aproximativ de reîmprospătare a stocului, termen de livrare de la lansarea comenzii, etc. Pentru aceste operații este necesar un soft aparte. În plus, această soluție informatică poate emite alerte de epuizare a stocului în vitrine și poate furniza informații prin coroborarea înregistrărilor furnizate de casierii cu cele din depozit, de ieșire-marfă.

Soluțiile software asigură:

  • situații clare privind dinamica vânzărilor, pe mărci și gramaje;
  • alerte pentru apropierea expirării termenului de valabilitate;
  • alerte pentru epuizarea conjuncturală a unor produse (de exemplu: apa plată a cărei vânzare crește brusc într-o zi călduroasă);
  • stabilirea de cantități minime și maxime de stoc necesar cu alertare, pentru a avea în permanență stocul optim;
  • rapoarte de vânzări pe perioade, pe produse, pe categorii, ceea ce ajută la o mai bună previzionare a vânzărilor;
  • capacitatea magazinului de a lansa promoții cu produsele pentru care se apropie de termenul de expirare, sau de a solicita furnizorului preluarea produselor aflate la limita termenului de valabilitate;
  • calcularea volumului optim de stoc pentru fiecare categorie de produs;
  • sincronizarea lansării comenzilor pentru o nouă aprovizionare cu scăderea stocurilor, eliminând perioadele dintre momentul în care stocul a scăzut vizibil și cel în care se emite efectiv comanda, respectiv momentul în care furnizorul face o nouă livrare.

Beneficiile unei soluții informatice:

  1. tehnici de prognoză ilustrate într-un mediu grafic pentru a identifica în mod automat caracterul sezonier al produselor, tendințele, stocurile fără mișcări, abateri neobișnuite și modificări ale cererii;
  2. interfață web-based care permite colaborarea persoanelor implicate în procesul de planificare a cererii; n oferă posibilitatea echipei de vânzări și a celor implicați în activitatea de planificare a vânzărilor de a realiza planificarea promoțiilor pentru a veni în întâmpinarea cererii;
  3. diferitele versiuni ale planificării cererii, stocurilor, distribuției sunt păstrate în sistem și pot fi comparate oricând, cu posibilitatea analizei eficacității promoțiilor, evenimentelor realizate precum și a lansărilor de noi produse;
  4. precizie îmbunătățită a prognozelor săptămânale și creșterea performanței livrărilor cu până la 20%;
  5. reducerea stocurilor și creșterea vitezei de rotație a acestora cu 15-30%;
  6. îmbunătățirea termenelor de livrare ale furnizorilor cu până la 50%;
  7. reducerea incidentelor de epuizare de stoc cu până la 90%;
  8. reducerea incidentelor de depășire a valabilității stocurilor cu până la 50%.

Astfel, printre companiile care au implementat soluţiile software elaborate de compania RTI se numără clienţii mari cum ar fi ROGOB, ADIDAS, MELI MELO, LINELLA, MAXIMUM, METRO, LUKOIL, MANGO, OVICO etc..

Software necesar pentru automatizarea companiei